ČO?
KDE?
KEDY?
Fínsky vzdelávací systém je považovaný za jeden z najlepších na svete, na základe hodnotenia organizácií, ako napríklad World Economic Forum. Fínska spoločnosť sa veľmi rozvinula od konca 20. storočia od poľnohospodárskej spoločnosti do modernej západnej krajiny. Jedným z najväčších faktorov v tomto procese rozvoja bolo vzdelávanie. Fínsky školský systém počas posledných dvoch desaťročí nepretržite preukazuje vynikajúce výsledky vo vzdelávaní. Najpôsobivejším aspektom fínskeho úspechu je, že medzi sociálnymi a ekonomickými rozdielmi existuje len veľmi malý rozdiel v dosiahnutom pokroku. Kľúčovým faktorom úspechu fínskeho vzdelávania je, že ponúka vzdelávanie zamerané na dieťa v spojení so zážitkovým učením. Okrem toho, fínske vzdelávanie poskytuje každému dieťaťu silný základ pre úspech na vyšších úrovniach vzdelávacieho systému.
Pasi Mattila, popredný fínsky odborník na vzdelávanie, poskytne účastníkom prehľad o fínskom vzdelávaní a osvedčených postupoch, ktoré sa uplatňujú vo fínskych školách.
Pasi Mattila je popredný, medzinárodne uznávaný odborník na vzdelávanie z Fínska. Pasi pracoval ako učiteľ v škole v meste Oulu a ako programový manažér v Centre for Internet Excellence (CIE) na univerzite v Oulu. Má dlhoročné skúsenosti v oblasti projektov verejného, výskumného a obchodného sektora a práce na rozvoji vzdelávacieho prostredia. Viedol rôzne druhy transformácie fyzického vzdelávacieho prostredia, projekty mLearning a projekty 3D virtuálneho vzdelávacieho prostredia v Oulu. V súčasnosti pôsobí aj ako akademický líder v Immersive Education Europe a publikoval niekoľko národných a medzinárodných publikácií. Jeho najnovšia kniha, ktorá dostala ocenenie, má názov „Ako vytvoriť školu budúcnosti“. V súčasnosti Pasi pôsobí ako generálny riaditeľ Finpeda, fínskej organizácie, ktorá sa špecializuje na pedagogiku, architektúru a technológie.
Správne pedagogické prístupy sú rozhodujúce pre zabezpečenie úspešného učenia sa medzi študentmi z rôznych prostredí. Keďže v posledných rokoch narastá potreba digitálneho vzdelávania, je nevyhnutné vyškoliť učiteľov v oblasti digitálnej pedagogiky. Je veľmi dôležité podporovať najnovšie vzdelávacie technológie s cieľom modernizovať vyučovacie postupy a rozvíjať digitálne kompetencie 21. storočia medzi učiteľmi, ako aj študentmi. Preto sa toto stretnutie zameria na rôzne aspekty digitálnej pedagogiky, ktoré zahŕňajú pedagogiku, nástroje, obsah a stratégiu. Okrem toho sa v tomto stretnutí bude diskutovať aj o prostredí metaverzného vzdelávania a jeho vplyvu na budúcnosť vzdelávania.
V rámci tejto časti Boopathi predstaví aj online nástroj FLS, ktorý je vyvinutý v spolupráci s Finpeda aj pre slovenské a české vzdelávacie prostredie.
Boopathi spolupracuje so spoločnosťou Finpeda ako jej viceprezident pre rozvoj medzinárodného obchodu. Boopathi je akreditovaný špecialista na kultúrnu inteligenciu so skúsenosťami v oblasti výskumu, poradenstva a školenia. Boopathi má doktorandský titul z Fínska s habilitačnou prácou na tému „Manažment naprieč kultúrami s kvocientom kultúrnej inteligencie (CQ)“. Okrem toho Boopathi ukončil svoje odborné pedagogické vzdelanie vo Fínsku. Boopathi sa tiež špecializuje na školenia a poradenstvo v oblasti pedagogiky a digitálnej pedagogiky. V súčasnosti Boopathi koordinuje projekt Erasmus Plus „Future Online.“